Celso Fonseca e Ronaldo Bastos

Celso Fonseca e Ronaldo Bastos

Slow motion bossa nova
Composição de (Celso Fonseca / Ronaldo Bastos)
(Música usada para a propaganda da Gisele Bündchen) 


Intro: | Am7 | D7(9) Dm7(9) | C7M(9) | A7(b9) A7/5+  | 
       | Am7 | D7(9) Dm7(9) | C7M(9) | A7/5+  | 

Am/6                   F7M/A 
You are so good to me 
         G7/6           C7M(9) 
and your love is the ispiration 
            A7/5+  
that i need 
Am7                    D7(9) 
Writting songs for you 
       Dm7(9)        C7M(9)         Gm7   C7(b9) 
is the way i find to thank you for this 
Am7                               
Face to music, dance to the music 
D7(9)          Dm7(9) 
Now i hear the sound of music 
Em7  
and you kisses take it closer 
A7(b9) A7/5+  
to perfection 
Am7 
You are beyond the imagination 
D7(9) 
you were the dream team 
Dm7(9)             C7M(9)         A7/5+  
you are so good to me 
Am7                    D7(9) 
you are so good to me 
      Dm7(9)           C7M(9) 
and i hope to give you back 
                    A7/5+  
the piece of light 
Am7                  D7(9) 
that you give to me 
       Dm7(9)           C7M(9) 
and it feels like bossa nova 
     Gm7   C7(b9)      
by Jobim 
Am7                        
The solution to my dilema 
D7(9)                Dm7(9) 
you are my girl from Ipanema 
Em7 
ispiration for my samba 
A7(b9)  A7/5+  
in slow motion 
Am7                       
you are the top, you are my devotion 
D7(9)          Dm7(9)     C7M(9)      A7/5+  
my slow motion bossa nova dream 

 | Am7 | D7(9) Dm7(9) | C7M(9) | A7/5+  |  (instrumental) 
 | Am7 | D7(9) Dm7(9) | C7M(9) | Gm7 |  

Am7                               
Face to music, dance to the music 
D7(9)          Dm7(9) 
Now i hear the sound of music 
Em7  
and you kisses take it closer 
A7(b9) A7/5+  
to perfection 
Am7 
You are beyond the imagination 
D7(9) 
you were the dream team 
Dm7(9)             C7M(9)         A7/5+  
you are so good to me 
Am7                    D7(9) 
you are so good to me 
      Dm7(9)           C7M(9) 
and i hope to give you back 
                    A7/5+  
the piece of light 
Am7                  D7(9) 
that you give to me 
       Dm7(9)           C7M(9) 
and it feels like bossa nova 
     Gm7  C7(b9) 
by Jobim 
Am7                        
The solution to my dilema 
D7(9)                Dm7(9) 
you are my girl from Ipanema 
Em7 
ispiration for my samba 
A7(b9)  A7/5+  
in slow motion 
Am7                       
you are the top, you are my devotion 
D7(9)          Dm7(9)     C7M(9)      A7/5+  
my slow motion bossa nova dream 
Am7                        
The solution to my dilema 
D7(9)                Dm7(9) 
you are my girl from Ipanema 
Em7 
ispiration for my samba 
A7(b9)  A7/5+  
in slow motion 
Am7                       
you are the top, you are my devotion 
D7(9)          Dm7(9)     C7M(9)      A7/5+  
my slow motion bossa nova dream 

|: C7M(9)   |   C6(9) :|   (repete esses acordes até o final, instrumental) 
    (instrumental)         20 compassos em fade out.                      


 _________________________________________________________________ 
|                                                                 | 
|*OBS:  os primeiros 4 compassos têm apenas cordas e sopro,       | 
|       no 5° compasso entra a bateria e logo o contrabaixo.      | 
|       Ja no 6° compasso entra a intro. As barras "| |" dividem  | 
|       os compassos.                                             | 
|       Outro aspecto importante é a divisão harmônica, na        | 
|       parte do C7M(9) e o A7/5+  a divisão se da assim:         | 
|       | Am7 | D7(9) Dm7(9) | C7M(9) | C7M(9) A7/5+  |           | 
|       Ou seja, o C7M(9) fica por 1 compasso e meio, assim       | 
|       o A7/5+  fica apenas 1/2 compasso servindo como passagem  | 
|       devolta ao Am7 pertencente à tonalidade da música.        | 
|       Quando aparece o Gm7, ele ocupa o lugar do meio compasso  | 
|       do C7M(9), ou seja, divide um compasso com o A7/5+ .      | 
|       Na introdução e no meio instrumental, a divisão harmônica | 
|       é comum, um compasso para cada acorde.                    | 
|       Os acordes A7(b9) e A7/5+  compartem um compasso,         | 
|       sempre que aparecerem.                                    | 
|_________________________________________________________________| 

Tirei também uma parte pequena do contrabaixo que eu gostei da melodia, 
é simples, mais vale a pena escutar bem (aos 2:53s da música). 

G|-5-4---0-4-2-0---0-----| D|---------------2-------| A|-------------------3---| E|-----------------------|
*Qualquer acotação ou correção na cifra, porfavor, enviem a nova versão. *Tirei a música rapidinho agora porque não achava em nenhum lugar *Quer coisa me escrevam ae, meu email: [email protected] _________________________________________ |* *| |Transcripted by Burton_vagal(r) - BRASIL | |*_______________________________________*| _______________________________________________________ Contribuição: Wolfgang Ricardo Rowell Junior([email protected])

Enviado por: anônimo

Corrigido por: sem correções